"Γέφυρες" προς την Ρωσία ρίχνει πάλι η Αθήνα προκειμένου να διασώσει ότι μπορεί από την συμμετοχή της στον South Stream εν όψει πιθανών αρνητικών εξελίξεων και στο σχέδιο του ΤΑΡ. ...
Η 8η Σύνοδος της Μικτής Επιτροπής Ελλάδος-Ρωσίας για την Οικονομική, Βιομηχανική, Τεχνολογική και Επιστημονική Συνεργασία πραγματοποιήθηκε στη Αθήνα, στις 12 Απριλίου 2013.
Επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Δ. Κούρκουλας και επικεφαλής της ρωσικής αντιπροσωπείας ο Υπουργός Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, κ. Maxim Yurievich Sokolov.
Με τον τελευταίο συναντήθηκε και ο υπουργός εξωτερικών Δ.Αβραμόπουλος, ο οποίος έκανε δηλώσεις γα την ιστορία (!), τον ... τουρισμό (!) προφανώς για να μην κακοκαρδίσει την Ουάσιγκτον.
Ας δούμε το ιδιαίτερα σημαντικό σημείο στο κείμενο του πρωτοκόλλου που αφορά την ενεργειακή συνεργασία των δύο χωρών.
Με τον τελευταίο συναντήθηκε και ο υπουργός εξωτερικών Δ.Αβραμόπουλος, ο οποίος έκανε δηλώσεις γα την ιστορία (!), τον ... τουρισμό (!) προφανώς για να μην κακοκαρδίσει την Ουάσιγκτον.
Ας δούμε το ιδιαίτερα σημαντικό σημείο στο κείμενο του πρωτοκόλλου που αφορά την ενεργειακή συνεργασία των δύο χωρών.
Να πούμε ότι αναφέρεται και ο ρόλος της ΑΟ "Prometheus Gaz" ιδιοκτησίας του επιχειρηματία Δ.Κοπελούζου, ο οποίος είναι και ο άνθρωπος της Gazprom στην Ελλάδα:
Ιδού το σχετικό απόσπασμα:
Ιδού το σχετικό απόσπασμα:
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου - κλάδου Χαλκίδας και του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία, ο οποίος υλοποιήθηκε από την κοινοπραξία της ΟΑΟ "Stroytransgaz" και ΑΟ "Prometheus Gaz".
Οι εγκαταστάσεις έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν.
Οι δυο πλευρές προτείνουν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να συνεχίσουν την εξέταση δυνατών τροποποιήσεων της Συμφωνίας Λειτουργίας του Μετρητικού Σταθμού Συνόρων Σιδηροκάστρου.
Αγωγός φυσικού αερίου South Stream
Οι δύο πλευρές επισήμαναν, εκ νέου, τη σημασία του σχεδίου «South Stream» για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, καθώς και της περαιτέρω διαφοροποίησης των διόδων διαμετακόμισης του φυσικού αερίου.
Η Κοινή Ελληνο-Ρωσική Εταιρεία «South Stream Greece», που ιδρύθηκε σε εκτέλεση της σχετικής Διακρατικής Συμφωνίας του 2008, λειτουργεί για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του ελληνικού τμήματος του σχεδίου.
Η Ελληνική πλευρά απηύθυνε αίτημα στη Ρωσική ζητώντας να πληροφορηθεί τη θέση της Ρωσικής πλευράς ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νότιου κλάδου του έργου".
Η φράση αυτή είναι η φράση-"κλειδί" με την οποία η Αθήνα επιχειρεί να επανεισέλθει στον σχεδιασμό του αγωγού, αφού βέβαια σημειώνεται (σα να μην πάγωσαν ποτέ το project οι κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμο και Σαμαρά...) ότι "η ελληνορωσική εταιρεία λειτουργεί για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του ελληνικού τμήματος του σχεδίου".
Γίνεται αναφορά και στον πετρελαιαγωτό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, με κοινή γραμμή κατά της Βουλγαρίας και αυτό αξίζει επίσης να σημειωθεί:
"Πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Η Ρωσική και η Ελληνική πλευρά υποστηρίζουν την υλοποίηση του έργου «Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη» σύμφωνα με τη Συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας για τη συνεργασία στην κατασκευή και την εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη» της 15ης Μαρτίου 2007 και τόνισαν ότι η διαδικασία που επιχειρεί η Βουλγαρία για την αποχώρηση από τη Διακρατική Συμφωνία μονομερώς δεν αντιστοιχεί στους όρους αποχώρησης, που προσδιορίζονται από τη Συμφωνία, ούτε στο Διεθνές Δίκαιο που αφορά στις Διεθνείς Συνθήκες".
Σε δηλώσεις του μετά ο υφυπουργός Εξωτερικών Δ.Κούρκουλας μίλησε για "επανεκκίνηση των ελληνορωσικών σχέσεων"...
Δ. ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΣ: "Για εμάς η Μικτή Διϋπουργική Επιτροπή που πραγματοποιείται σημαίνει την επανεκκίνηση των σχέσεών μας με τη Ρωσία ώστε να αξιοποιηθούν πλήρως οι ευκαιρίες στον οικονομικό τομέα, αλλά και σε άλλους τομείς. (...) Επίσης θέλω να σημειώσω την ήδη υπάρχουσα πολύ σημαντική, στρατηγικής σημασίας, θα έλεγα, συνεργασία στον ενεργειακό τομέα. Συζητήθηκαν εκτενώς πάρα πολλά σημαντικά ζητήματα.
Στο πρωτόκολλο που υπογράψαμε με τον Υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας διατυπώνονται οι κοινές μας θέσεις και για τα θέματα συνεργασίας στην ενέργεια, για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, για την απόφασή μας να αναβαθμίσουμε τη συνεργασία σε σιδηροδρομικές, οδικές και αεροπορικές μεταφορές.
Τέλος, οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη θέση τους υπέρ της προοπτικής υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αρνητική στάση από την τρίτη χώρα".
Από την πλευρά του ο Ρώσος Αξιωματούχος δεν παρέλειψε να ρίξει "φαρμακερά βέλη" για την εξέλιξη, με ευθύνη της Αθήνας των ελληνορωσικών σχέσεων, μιλώντας για "συγκυρίες τυρβώδους περιδίνησης":
M. SOKOLOV: "Επιτρέψτε μου να επισημάνω ιδιαίτερα την πρόθεσή μας, την πολιτική βούλησή μας για μακροχρόνια συνεργασία.
Οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου - κλάδου Χαλκίδας και του σταθμού συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρία, ο οποίος υλοποιήθηκε από την κοινοπραξία της ΟΑΟ "Stroytransgaz" και ΑΟ "Prometheus Gaz".
Οι εγκαταστάσεις έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν.
Οι δυο πλευρές προτείνουν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να συνεχίσουν την εξέταση δυνατών τροποποιήσεων της Συμφωνίας Λειτουργίας του Μετρητικού Σταθμού Συνόρων Σιδηροκάστρου.
Αγωγός φυσικού αερίου South Stream
Οι δύο πλευρές επισήμαναν, εκ νέου, τη σημασία του σχεδίου «South Stream» για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, καθώς και της περαιτέρω διαφοροποίησης των διόδων διαμετακόμισης του φυσικού αερίου.
Η Κοινή Ελληνο-Ρωσική Εταιρεία «South Stream Greece», που ιδρύθηκε σε εκτέλεση της σχετικής Διακρατικής Συμφωνίας του 2008, λειτουργεί για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του ελληνικού τμήματος του σχεδίου.
Η Ελληνική πλευρά απηύθυνε αίτημα στη Ρωσική ζητώντας να πληροφορηθεί τη θέση της Ρωσικής πλευράς ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νότιου κλάδου του έργου".
Η φράση αυτή είναι η φράση-"κλειδί" με την οποία η Αθήνα επιχειρεί να επανεισέλθει στον σχεδιασμό του αγωγού, αφού βέβαια σημειώνεται (σα να μην πάγωσαν ποτέ το project οι κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμο και Σαμαρά...) ότι "η ελληνορωσική εταιρεία λειτουργεί για το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση, την κατασκευή και την εκμετάλλευση του ελληνικού τμήματος του σχεδίου".
Γίνεται αναφορά και στον πετρελαιαγωτό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, με κοινή γραμμή κατά της Βουλγαρίας και αυτό αξίζει επίσης να σημειωθεί:
"Πετρελαιαγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Η Ρωσική και η Ελληνική πλευρά υποστηρίζουν την υλοποίηση του έργου «Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη» σύμφωνα με τη Συμφωνία μεταξύ των κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας για τη συνεργασία στην κατασκευή και την εκμετάλλευση του πετρελαιαγωγού «Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη» της 15ης Μαρτίου 2007 και τόνισαν ότι η διαδικασία που επιχειρεί η Βουλγαρία για την αποχώρηση από τη Διακρατική Συμφωνία μονομερώς δεν αντιστοιχεί στους όρους αποχώρησης, που προσδιορίζονται από τη Συμφωνία, ούτε στο Διεθνές Δίκαιο που αφορά στις Διεθνείς Συνθήκες".
Σε δηλώσεις του μετά ο υφυπουργός Εξωτερικών Δ.Κούρκουλας μίλησε για "επανεκκίνηση των ελληνορωσικών σχέσεων"...
Δ. ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΣ: "Για εμάς η Μικτή Διϋπουργική Επιτροπή που πραγματοποιείται σημαίνει την επανεκκίνηση των σχέσεών μας με τη Ρωσία ώστε να αξιοποιηθούν πλήρως οι ευκαιρίες στον οικονομικό τομέα, αλλά και σε άλλους τομείς. (...) Επίσης θέλω να σημειώσω την ήδη υπάρχουσα πολύ σημαντική, στρατηγικής σημασίας, θα έλεγα, συνεργασία στον ενεργειακό τομέα. Συζητήθηκαν εκτενώς πάρα πολλά σημαντικά ζητήματα.
Στο πρωτόκολλο που υπογράψαμε με τον Υπουργό Μεταφορών της Ρωσίας διατυπώνονται οι κοινές μας θέσεις και για τα θέματα συνεργασίας στην ενέργεια, για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, για την απόφασή μας να αναβαθμίσουμε τη συνεργασία σε σιδηροδρομικές, οδικές και αεροπορικές μεταφορές.
Τέλος, οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη θέση τους υπέρ της προοπτικής υλοποίησης του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αρνητική στάση από την τρίτη χώρα".
Από την πλευρά του ο Ρώσος Αξιωματούχος δεν παρέλειψε να ρίξει "φαρμακερά βέλη" για την εξέλιξη, με ευθύνη της Αθήνας των ελληνορωσικών σχέσεων, μιλώντας για "συγκυρίες τυρβώδους περιδίνησης":
M. SOKOLOV: "Επιτρέψτε μου να επισημάνω ιδιαίτερα την πρόθεσή μας, την πολιτική βούλησή μας για μακροχρόνια συνεργασία.
Όταν τίθενται τέτοιου τύπου μακροχρόνιες περίοδοι στρατηγικής και συνεργασίας, αυτό επιτρέπει την αποδοτική συνεργασία ακόμα και σε συγκυρίες τυρβώδους περιδίνησης λόγω κρισιακών φαινομένων.
Εμείς έχουμε ακριβώς τέτοιου τύπου στρατηγική συνεργασία".
Τι σημαίνουν τα παραπάνω: Η κυβέρνηση φοβάται μην μείνει 100% εκτός παιχνιδιού μεταφοράς φυσικού αερίου, καθώς ο ΤΑΡ δεν είναι ακθόλου βέβαιο ότι θα προκριθεί από την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω: Η κυβέρνηση φοβάται μην μείνει 100% εκτός παιχνιδιού μεταφοράς φυσικού αερίου, καθώς ο ΤΑΡ δεν είναι ακθόλου βέβαιο ότι θα προκριθεί από την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν.
Έπειτα, το όλο ζήτημα συνδέεται και με τον διαγωνισμό ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ.
Eίναι βέβαιο ότι αν κερδηθεί από μία εκ των ρωσικών εταιρειών, ο South Stream θα αποκτήσει διακλάδωση εντός Ελλάδος.
Eίναι βέβαιο ότι αν κερδηθεί από μία εκ των ρωσικών εταιρειών, ο South Stream θα αποκτήσει διακλάδωση εντός Ελλάδος.
Είναι πολύ δύσκολο να αναστηθεί το project μεταφοράς φυσικού αερίου στη νότια Ιταλία μέσω Ελλάδας, αλλά από ποτέ δεν μπορεί κανείς να ξέρει.
Άλλωστε ποιος περίμενε την ανάσταση του ρωσικού σχεδίου του τρίτου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω Λευκορωσίας- Πολωνίας;
Άλλωστε ποιος περίμενε την ανάσταση του ρωσικού σχεδίου του τρίτου αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου μέσω Λευκορωσίας- Πολωνίας;
Κι όμως φαίνεται ότι θα γίνει πράξη...
defencenet,
defencenet,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου