Καθαρά εχθρική ενέργεια που θα μπορούσε να καταλήξει σε τραγωδία, ήταν η απόπειρα εμβολισμού του σκάφους της Ακτοφυλακής ΛΣ 616, από το περιπολικό TCSG 101 της τουρκικής Ακτοφυλακής, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές του Λιμενικού στο defencenet.gr.
Όπως λοιπόν αναφέρουν =>
Πιο αναλυτικά τις πρώτες πρωινές ώρες της 26ης Σεπτεμβρίου όπως ήδη έχουμε γράψει από την πρώτη στιγμή που αποκαλύψαμε το επεισόδιο, το ΛΣ έστειλε ένα περιπολικό πλοίο το ΛΣ 616 στην περιοχή του Φαρμακονησίου για να βοηθήσει το σλοβενικό σκάφος της Frontex που έπλεε εντός ελληνικών χωρικών υδάτων και παρενοχλείτο από το περιπολικό TCSG 101 τουρκικής Ακτοφυλακής.
Ο Τούρκος κυβερνήτης του περιπολικού ζητούσε επίμονα από τον κυβερνήτη του σλοβένικού πλοίου της Frontex να απομακρυνθεί από την περιοχή, υποστηρίζοντας ότι έπλεε εντός "τουρκικών χωρικών υδάτων".
Ο Σλοβένος κυβερνήτης, αγνόησε τις κλήσεις του Τούρκου και σε βοήθεια του έφτασε λίγο αργότερα το ΛΣ 616 .
Στην προσπάθεια του το ελληνικό σκάφος να προστατεύσει το σλοβενικό από την επιθετικότητα του Τούρκου κυβερνήτη, μπήκε ενδιάμεσα των δύο σκαφών, αλλά το τουρκικό "πήρε θέση μάχης" (να σημειώσουμε ότι δεν ήταν 11μετρο όπως ανέφεραν οι πρώτες πληροφορίες, αλλά 31 μέτρα):
Το τουρκικό περιπολικό τύπου Kaan 29 εκτοπίσματος 90 τόνων και μήκος 31 μέτρων εμβόλισε το ελληνικό σκάφος τύπου Panther 57 MKII εκτοπίσματος 27 τόνων και μήκους 19,2 μέτρων του επιτέθηκε και επιχείρησε να στείλει το ελληνικό σκάφος στο βυθό!
Την ίδια στιγμή οι εντολές που έχει η Ακτοφυαλκή είναι να μην προκαλούν τους Τούρκους, ενώ και το ελληνικό σκάφος είναι παλαιά ναυπήγηση και δεν είχε την δύναμη να ξεφύγει από την τουρκική μετωπική επίθεση.
Από τον εμβολισμό το ελληνικό σκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές και αν δεν πραγματοποιούσε την τελευταία στιγμή έναν πολύ δύσκολο ελιγμό ο κυβερνήτης του ελληνικού σκάφους, αυτή την στιγμή θα βρσικόταν στο βυθό.
Χάρις στις ικανότητες του κυβερνήτη και του πληρώματος του ελληνικού περιπολικού σκάφους αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, ενώ ο επαγγελματισμός και η ψυχραιμία του κυβερνήτη του ΛΣ 616 ο οποίος κατάφερε να ελέγξει την κατάσταση απέτρεψε την ανταλλαγή πυρών, αφού και οι δύο πλευρές ήταν έτοιμες να ανοίξουν πύρ.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο τουρκικό σκάφος TCSG 101 είχε παρενοχλήσει ελληνικό επιβατηγό πλοίο το οποίο συνδέει την Κάλυμνο με την Κώ.
Τον Οκτώβριο του 2011 “Τουρκική ακταιωρός της Ακτοφυλακής (Νο. 101) παρενόχλησε ελληνικό επιβατηγό πλοίο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Κάλυμνος-Μαστιχάρι Κώ θέτοντας σε κίνδυνο την ζωή των επιβαινόντων.
Το ταχύπλοο σκάφος Kalymnos Dolphin εκτελούσε το μεσημεριανό δρομολόγιο όταν 10 λεπτά πριν από την άφιξη του στο Μαστιχάρι (ώρα 11.50) σε απόσταση 1-2 μίλια πριν από το λιμάνι στο Μαστιχάρι, το ελληνικό πλοίο παρενοχλήθηκε από την τουρκική ακταιωρό η οποία κατευθυνόταν από το Μποντρούμ προς το Αιγαίο.
Το τουρκικό σκάφος παρά το γεγονός ότι εντόπισε το ελληνικό επιβατηγό να πλέει κάθετα στην πορεία του δεν ελάττωσε την ταχύτητα του και κινείτο με πλήρη ταχύτητα θέτοντας τη ζωή των επιβαινόντων σε κίνδυνο”.
Το ίδιο σκάφος είχε εμπλακεί σε ένα άλλο περιστατικό το οποίο είχε λάβει χώρα τον Μάιο του 2012 στην περιοχή της Ψερίμου.
Τότε το τουρκικό σκάφος της Ακτοφυλακής πλησίασε στην περιοχή που ασκούντο μία ελληνική κανονιοφόρος και δύο ομάδες αμφίβιων καταδρομέων.
Η άσκηση σταμάτησε αμέσως και ζητήθηκε από το τουρκικό σκάφος το οποίο είχε περάσει εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων να αποχωρήσει άμεσα.
Αντ' αυτού το τουρκικό σκάφος άρχισε ελιγμούς ανάμεσα στα ελληνικά σκάφη και τότε οι καταδρομείς που επέβαιναν σε δύο σκάφη MAGNA 960 πλησίασαν το τουρκικό σκάφος πλευρικά με απειλητικές διαθέσεις.
Το τουρκικό σκάφος αποχώρησε μετά από λίγα λεπτά.
Προχθές τα ξημερώματα ο Τούρκος κυβερνήτης επέλεξε να εμβολίσει το ελληνικό περιπολικό σκάφος αντί να φύγει, θέτοντας την ζωή του ελληνικού πληρώματος σε κίνδυνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου