Φρένο - προσωρινά τουλάχισοτν - στην αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων βάζει η κυβέρνηση καθώς, όπως αναφέρουν απόλυτα ασφαλείς πηγές των υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης στο defencenet.gr, "Η διαδικασία για τα ΕΑΣ θα πρέπει να επανεξεταστεί. >>>
Το μεγάλο ερώτημα για τα ΕΑΣ είναι το αν θα πουληθεί και η ακίνητη περιουσία μαζί με την εταιρεία ή θα πάει σε ξεχωριστό πακέτο. Αν έχουμ split, τα ΕΑΣ πολύ δύσκολα θα βρούν αγοραστή. Οι εγκαταστάσεις είναι παλιές, οι πελάτες λίγοι και το εξειδικευμένο ρποσωπικό έχει αποχωρήσει. Ορθώς, κατά την εκτίμησή μας, η κυβέρνηση "παγώνει" των απορκατικοποίηση των ΕΑΣ, αφού πρέπει να ξεκαθαριστούν πολλά πράγματα πριν προχωρήσει σε μία τόσο σημαντικό απόφαση.
Σε ότι αφορά την ΕΑΒ είναι βέβαιο ότι δεν θα περιληφθεί στο πακετό των υπό αποκρατικοποίηση εταιρειών. Το μέλλον της ΕΑΒ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την απόφαση για το νέο μαχητικό αεροσκάφος και αυτή η απόφαση αργεί, δυστυχώς για την ασφάλεια όλων μας και την προστασία των δικαιωμάτων της χώρας. Μόνο η ΕΛΒΟ είναι σίγουρο ότι θα περάσει το πλειοψηφικό πακέτο στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία των εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Το πρόγραμμα του ΤΟΜΑ, το πρόγραμμα των φορτηγών και μάι σειρά ανακατασκευών και αναβαθμίσεων υπαρχόντων οχημάτων και εκείνων που θα παραληφθούν από την αμερικανική βοήθεια, αποτελούν βασικά σημεία που αναμένεται να προσελκύσουν τους επενδυτές, οι οποίοι ήδη είτε έχουν εκφράσει επίσημα την βούλησή τους, είτε σκοπεύουν να το πράξουν άμεσα. Η ρωσική Rosoboronexport, η γερμανικές Rheinmetall/ΜΑΝ, η γαλλική Renault, η αμερικανική AM General και πιθανόν ο ιταλική IVECO θα περιλαμβάνονται μέσα στους υποψήφιους αγοραστές.
Σίγουρα οι ισορροπίες θα κρατηθούν σε μία σειρά αποκρατικοποιήσεων. Δηλαδή δεν μπορεί εταιρείς από μία χώρα να "σαρώσουν" όλο το πρόγραμμα. Π.χ. στον ΟΣΕ, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι έχουν καταθέσει μρκάν την καλύτερη πρόταση με ταυτόχρονη απορρόφηση ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αλλά και στην ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ ο κολοσσός GAZPROM έχει το πρώτο λόγο. Στην ΕΛΒΟ τα περίπου 100.000.000 ευρώ που κοστολογείται η εταιρεία συν τα χρέη των 30 εκατ. ευρώ περίπου, είναι "ψίχουλα" για την αχανή από πλευράς δραστηριοτήτων Rosoboronexport.
Αλλά πολύ δύσκολα θα καταφέρει να έχει επιτυχία και στα τρία μέτωπα, αφού πρέπει να τηρηθούν πολιτικές ισορροπίες από την κυβέρνηση.
Πάντως το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων ξεκινά με ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με θυγατρικές της Αγροτικής τράπεζας, δηλαδή ΣΕΚΑΠ, ΕΒΖ και Δωδώνη και ακολουθούν τα μεγάλα "φιλέτα" ο ΟΠΑΠ, η ΕΥΑΘ, η ΕΥΔΑΠ, τα ΕΛΠΕ, τα ΕΛΤΑ και ο ΟΔΙΕ. Παράλληλα, ως όπλο θα αξιοποιηθεί το γεγονός ότι σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για την πώληση της ΔΕΠΑ και των Κρατικών Λαχείων και την αξιοποίηση ακινήτων (Ελληνικό, Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης, Αφάντου Ρόδου και Κασσιόπη Κέρκυρας).
Το μόνο βέβαιο είναι ότι η πορεία των αποκρατικοποιήσεων σε ότι αφορά τις αμυντικές βιομηχανίες αφορά και το πρόγραμμα εξοπλισμών της χώρας. Αν δεν τις προικήσουν δεν πρόκειται να τις "παντρέψουν"! Κια οι πληροφορίες από το ΥΠΕΘΑ επιμένουν ότι "Η άγονη περίοδος στις αμυντικές επενδύσεις για μία σειρά λόγω ουσίας, οδεύει ρπος το τέλος της"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου